جستجو در خریداران و فروشندگان سایت فیش حج عمره و تمتع واجب

میزان رضایت حجاج تمتع سال 97 چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری فیشحج نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسکر» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای «حمید محمدی» رییس سازمان حج و زیارت عصر دیروز یکشنبه 4 شهریور 1397 در مکه مکرمه برگزار شد.
حمید محمدی در این نشست با اشاره به برنامه های انجام شده در حج تمتع 97 اظهار کرد: در حج تمتع امسال تمامی دست اندرکاران اعم از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، کارگزاران، مدیران کاروان ها، عوامل، کادر پزشکی ، روحانیون و همه خادمان حجاج زحمات بی وقفه ای را انجام دادند و خوشبختانه حج موفقی را پشت سرگذاشته ایم و این موفقیت از زبان خود حجاج بیان شده و آنها نیز بر این موضوع صحه گذاشته اند.
وی افزود: مشاهدات و نظر سنجی ها نشاندهنده میزان رضایتمندی مطلوب زایران عزیز است. رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کار اجرایی در حوزه حج بسیار سنگین است، گفت: امور اجرایی حج و خدمات رسانی به 86 هزار نفر از حجاج، آن هم در کشوری دیگر کاری جدی و سخت خواهد بود که خوشبختانه برنامه ریزی های ما در یک سال اخیر به نتیجه رسید.
محمدی با بیان اینکه در مبنای برنامه های اجرایی حج بر امنیت و سلامت و حجاج تاکید شده است، توضیح داد: تمامی این برنامه ها بر اساس نظم و انضباط صورت گرفته است و به غیر از عوامل و دست اندرکاران که به نظم توجه داشته اند، خود حجاج نیز به این مهم توجه ویژه ای کرده اند. به نوشته پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت وی افزود: در ایام تشریق که از روز هشتم ذی الحجه آغاز شد نیز تمامی برنامه ها بر اساس نظم و زمانبندی دقیقی انجام گرفت.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزام زایران به عرفات توسط حمل و نقل ترددی، حضور زایران در عرفات، اعزام زایران به مزدلفه و منا، حرکت زایران به جمرات و ... در ایام تشریق به خوبی و با نظم انجام گرفت که از همه دست اندرکاران و همراهی زایران در این رابطه قدردانی می کنیم. محمدی افزود: حجاج کشورمان در اهتمام به نظم و زمانبندی به خوبی همراهی داشتند و این مهم در بخش های مختلف به ویژه جلسات آموزشی به آنها اطلاع رسانی شده بود.
وی به موضوع ارتقا خدمات برای حجاج اشاره کرد و افزود: در حوزه های مختلف به ویژه تغذیه و تدارکات خدمات قابل توجهی را مدنظر قرار دادیم که یکی از آنها راه اندازی مرکز طبخ مدرن و بهداشتی در مکه بوده است که در این مرکز بسیار مدرن و بهداشتی در هر وعده 65 هزار وعده غذا تهیه می شود که در این زمینه نیز سلامت و امنیت غذایی حجاج مدنظر بوده است.
رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل، اسکان و خدمات دهی به حجاج نیز خدمات بسیار مناسبی ارایه شد و آسیب شناسی های لازم که در سالهای قبل ایجاد شد به خوبی مدنظر قرار گرفت و نقاطی که موجب نارضایتی می شد نیز رفع گردید. به گفته محمدی، نظر سنجی در خصوص خدمات به ویژه تغذیه به صورت روزانه انجام گرفته است که این مهم نیز برای افزایش رضایتمندی زایران صورت گرفته است.
وی با اشاره به بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی گفت: از فناوری های نوین برای ارتقا خدمات در حج تمتع 97 استفاده شد که یکی از آنها نرم افزار زایر یار بوده است؛ این نرم افزار برای راهنمایی هر چه بهتر زایران در مسیریابی، نظرسنجی و ... تهیه شد که در برنامه های حج امسال اثربخش بود.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آسیب شناسی حج 97 خاطر نشان کرد: آسیب شناسی حج 97 را آغاز کرده ایم تا در حج سال آینده  برخی نقاط ضعف نیز رفع شود. محمدی گفت: دریک عملیات بزرگ اجرایی که 86 هزار نفر حضور می یابند طبیعتا برخی نقاط ضعف دیده می شود که می توان با آسیب شناسی و کارهای کارشناسی ایرادات را رفع کرد.
وی به برخی نارسایی ها اشاره کرد و افزود: برخی نارسایی ها به محدودیت های ساختاری و زیرساخت ها بازمی گردد که نمونه آنها تنگی جا در عرفات و منا و کیفیت هتل های مدینه بوده که به خوبی به زایران اطلاع رسانی شده بود. محمدی با اشاره به وضعیت سلامت حجاج در حج امسال اظهار کرد: خوشبختانه سلامت حجاج وضعیت بهتری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل داشته و فراگیری بیماری ها هم بسیار کمتر بوده است. امسال حدود 7 نفر از هموطنانمان تاکنون به دیار حق شتافته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 15 نفر بود، کاهش چشمگیری داشته است.

میزان رضایت حجاج تمتع سال 97 چقدر است؟
محمدی در پاسخ به این پرسش که در عرفات شاهد قطع برق چادرهای حجاج بوده ایم و چه برنامه ای برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در سال آینده دارید؟ گفت: خدماتی را که در عرفات داده می شود با دو سال گذشته هم قابل قیاس نیست چرا که وضعیت چادرها و امکانات لازم بسیار مطلوب تر شده است. وی افزود: امسال طوفانی در شب نهم ذی الحجه اتفاق افتاد که باعث قطع برق شد و آتش نشانی مستقر در عرفات برای حفظ سلامت حجاج و رفع مشکل وارد عمل شد.
محمدی توضیح داد: آتش نشانی کابل هایی را که بر روی زمین افتاده بود و مشکلاتی که به دلیل طوفان ایجاد شده بود را بسرعت رفع کرد تا آسیب جدی به زائران وارد نشود اما در هر حال چند عامل دست به دست هم داد تا این قطعی برق ایجاد شود ولی با توجه به پیگیری های انجام شده امیدواریم که سال آینده این موارد تکرار نشود. در هر صورت موضوع طوفان خارج از اراده ما بوده است.
رئیس سازمان حج و زیارت در باره زمان بازگشت زائران بیت الله الحرام به کشور نیز گفت: فردا یکشنبه نخستین پرواز حجاج کشورمان از فرودگاه جده در ساعت 21 و 30 دقیقه انجام خواهد شد و سایر پروازها نیز از فرودگاه های جده و مدینه براساس جداول پروازی انجام می گیرد.
محمدی درباره اینکه چه تمهیداتی برای جلوگیری از مشکلاتی که سال گذشته در پروازها رخ داد ، اندیشیده اید؟ گفت: مشکل عمده سال قبل مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) بود که سالن اختصاص یافته گنجایش تعداد مستقبلین را نداشت که همه این مسائل امسال دیده شده و از یک ترمینال مخصوص جهت بازگشت استفاده خواهد شد.
وی به مستقبلین توصیه کرد به فرودگاه مراجعه نکنند چرا که باعث ترافیک سنگین و ازدحام خواهد شد و همانطور که مراسم بدرقه را در یک مسجد انجام داده اند این کار را در برگشت تکرار کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد ، امیدواریم تاخیری در پروازها نیز ایجاد نشود و به شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی سعودی نیز تاکید زیادی بر عدم تاخیر شده است.
محمدی در خصوص سهمیه خبرنگاران و اینکه اسامی آنها باید به کشور میزبان اعلام شود گفت: طبق توافق با عربستان اجازه فعالیت های رسانه ای داده می شود ، اما این موضوع باید براساس زمانبندی به آنها اعلام شود و اگر رسانه ها به موقع اقدام کنند پیگیری های مجدانه برای دریافت مجوز انجام می گیرد.
وی در خصوص شنیده ها مبنی بر اعلام آمادگی طرف سعودی برای از سرگیری حج عمره گفت: برخی نگرانی ها در زمان حج وجود دارد که این موضوع در حج تمتع در قالب تفاهم نامه ای دیده شده است اما با توجه به قطع روابط میان دو کشور این موضوعات نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا موضوع عمره نیز بررسی شود.
وی اضافه کرد: در موضوع راه اندازی عمره تا زمانی که نسبت به این مسائل کلیدی اطمینان حاصل نکنیم ، شاید از سرگیری عمره صورت نگیرد، اما اگر مسیر هموار شود، می توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت ، موضوع عمره در نشست با طرف سعودی مطرح شده است و اگر بستر آماده شود ، موضوعات اجرایی به صورت روان قابل اجرا خواهد بود.
محمدی در باره تعدادی از خانواده های شهدای منا که برای آزمایش دی ان ای وارد عربستان سعودی شده اند گفت: آزمایش 11 خانواده که در واقع وضعیت پیکر شهدایشان مشخص نبود ، درحج امسال مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: خانواده های اعزام شده پیش از ایام تشریق آزمایش دی ان ای را انجام داده اند که امیدواریم نتایج آن هر چه زودتر اعلام شود.
محمدی درباره اینکه آیا افزایش سهمیه حج تمتع نیز در سال های آینده مد نظر خواهد بود یا خیر گفت: تعداد کسانی که در انتظار تشرف هستند ، نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر است و این درصورتی است که اگر ثبت نام جدیدی هم صورت گیرد حداقل 5 میلیون نفر نام نویسی خواهند کرد .
وی افزود: اما چند مشکل برای افزایش سهمیه حجاج داریم ؛ یکی از آنها محدودیت امکانات و فضای زیرساختهای موجود در عرفات و منا و همچنین وضعیت هتل های مدینه است.
محمدی تصریح کرد: اگر محدودیت های ذکر شده در عرفات و منا و وضعیت هتل های مدینه و زیرساخت ها رفع شود می توان سهمیه حجاج را اضافه کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره اینکه چرا زمان بازگشت پروازها و تاریخ آنها زودتراعلام نشده است ، گفت: بحث پروازها یکی از موضوعاتی بود که توسط سازمان هواپیمایی عربستان اعلام می شود و مقررات جداول پروازی را با تاخیر روبه رو ساخت. اما تلاش های لازم در این خصوص صورت گرفت و طبق آخرین توافق بعمل آمده نخستین پرواز ما توسط ایران ایر و از فرودگاه جده به تهران فردا یکشنبه انجام می گیرد.
محمدی درباره آسیب شناسی های مربوط به حج امسال گفت : از هم اکنون 24 کارگروه کار آسیب شناسی مربوط به حج امسال را آغاز کرده اند و آسیب ها پس از احصاء مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا برای رفع مشکلات برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی در پاسخ به اینکه آیا مقایسه بین خدمات ایران و دیگر کشورها در حج تمتع صورت گرفته است؟ گفت: به اذعان مسئولان حج عربستان ، جمهوری اسلامی ایران در ارائه نوع کیفیت خدمات به حجاج پیشگام بوده است و نسبت به بسیاری از کشورها خدمات مناسبی را ارائه می کند. محمدی افزود: البته این موضوع دلیلی نمی شود که از تجربه دیگر کشورها بهره نگیریم و قطعا از تجارب مناسب دیگران نیز استفاده خواهیم کرد.
قاسم نصیری مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز در پایان این نشست خبری ضمن تقدیر از حضور شجاعانه و با تدبر رسانه ها ، گفت: رسانه ها در انتقال مفاهیم حج گزارش های خوبی را ارائه کرده اند و این گزارش ها از دغدغه و نگرانی های خانواده های حجاج کاسته است./

فیش حج, حج تمتع, اخبار حج, اخبار حج تمتع, اخبار حج واجب, اخبار تمتع, اخبار حج عمره, اخبار عمره


دفتر خرید و فروش فیش حج اویسی
با تهیه فیش حج به سرزمین وحی سفر کنید
بهترین خریدار فیش تمتع و عمره با مناسب ترین قیمت
شماره تماس: 
خانم محمدی 09197274060 
شماره تلفن ثابت پاسخگویی تا ساعت 10 شب (10 خط ویژه) : 77325458 

خرید و فروش فیش حج تمتع وعمره در سراسر ایران
با اخذ مجوز از سازمان و زیرنظر دفاتر رسمی کشور
شماره تماس: اوسطی 09129412600 

*** بهترین خریدار نقدی فیش حج و فروشنده منصف تمتع ***
شماره تماس:
خانم ترابی  09193979927 
*** به خود می بالیم که مفتخر خدمت دهی به شما باشیم ***

فیش حج عمره و تمتع شما را با مناسبترین قیمت نقد و فوری در سراسرکشور
با مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت خریداریم
خانم شمس 09191274155

خریدوفروش فیش عمره و تمتع فوری
شماره تماس مدیریت:
حاج ایمان 09122648807

خرید و فروش فیش حج عمره و تمتع فقط در استان تهران و البرز
خانم کریم پور 09193718323 

مرکز خرید و فروش فیش حج تمتع(واجب) در سراسر ایران
خانم رهنما 09966952325

فروش و خرید برگه حج عمره و تمتع کل ایران
حاج صالح 09126890334 

 نقل و انتقال فیش حج عمره و تمتع با بهترین قیمت
شماره تماس مدیریت دفتر: حاج امین 09199157001

خریدوفروش فیش مکه هر نوعی در کل ایران
شماره تماس سرپرست دفتر حج:  09125508898

 فروشنده و خریدار فیش حج سرتاسر ایران
حاج حمید توکلی  09125946073

خریدار در محل شما و فروشنده منصف عمره و تمتع 
حاج میثم 09382174868

خریدفروش مشاوره عمره و واجب(تمتع) توسط با سابقه ترین
حاج علیاری 09124227090

--- خرید فوری نقدی فیش حج به بالاترین قیمت بازار با پرداخت آنی --
--- فروش فوری فیش بدون واسطه و مستقیم --
-- با مجوز اصلی سازمان و امکان ارائه مجوز به خواست شما --
تور کربلا و سوریه و...
خانم یوسفی 09302121059

 
خريدار فيش مکه با بالاترين قيمت حتی در محل شما 
فروشنده فیش با منصف ترین قیمت
و ثبت نام تور عتبات: شامل کربلا و سوریه و ...
خانم کریمی  09196784089

خریدار فیش حج عمره و تمتع به صورت نقدی و فوری
سرتاسرکشور بیشتر استان مازندران
حاج ضیائی 09113119819

مرکز خرید و فروش فیش حج تهران
آژانس هواپیمایی بسطام

خریدفروش فیش عمره و تمتع
بیشتر استان همدان و در تمام ایران
خانم احمدی 09108658690  

خرید و فروش عمره و تمتع در دفتر معتبر دارنده مجوز بند پ سازمان حج و زیارت
09121777029 بسطامی 

 دفتر نوای حج ارائه دهنده ی کلیه خدمات
خرید وفروش فیش حج فقط در استان خوزستان
نقل وانتقال با مجوز سازمان حج و زیارت
مدیریت : خانم اصل صباح 09168815087

فروش ویژه دو فقره فیش واجب شهر کرج
ثبت نام سال 85 هر کدام 145 با سود فوری

 

کانال تلگرام فیش حج عمره و تمتع (واجب)

سایت فیش حج سایت فیش حج

ثبت آگهی فیش حج با پیامک SMS

فروشنده و خریدار محترم فیش حج، شما می توانید برای درج آگهی در سایت فیش حج، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام خرید و یا فروش به همراه تعداد فیش، نام و نام خانوادگی ، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی و شهر) را به شماره 09191168763 پیامک بفرستید، توجه داشته باشید آگهی بدون موارد بالا در سایت ثبت نمی شود.

درج آگهی در سایت فیش حج رایگان است.

حذف آگهی از سایت فیش حج

برای حذف آگهی از سایت فیش حج، با همان شماره ای که آگهی را ثبت کرده اید، عدد 2 با نام و نام خانوادگی درج شده در سایت را به شماره 09191168763 پیامک کنید و یا با شماره 09123952536 تماس بگیرید.